OSIĄGNIĘCIA
Publicznej Szkoły Podstawowej im. Św. Jadwigi Królowej w Rzezawie
w roku szkolnym 2009/2010
1. Sukcesy uczniów w konkursach, akcjach, kampaniach na szczeblu gminnym, rejonowym, wojewódzkim, centralnym, międzynarodowym (zajęte miejsca):
Konkursy gminne:
- II miejsce w Gminnym Konkursie Języka Angielskiego;
- II miejsce w Gminnym Konkursie Ortograficznym kl. III;
- I miejsce w Gminnym Konkursie Recytatorskim;
- II miejsce w Gminnym Konkursie Ortograficznym kl. IV – VI;
- I i III miejsce w Gminnym Konkursie Plastycznym pt. „Wiatr, wypadek, ogień, woda strażak zawsze rękę poda”;
- I i II miejsce w Gminnym Konkursie Literackim;
Konkursy powiatowe, rejonowe:
Finały Powiatowych Igrzysk Młodzieży Szkolnej:
- I miejsce siatkówka chłopców;
- I miejsce tenis stołowy chłopców (drużynowo);
- II i III miejsce w tenisie stołowym indywidualnie;
- I miejsce w Indywidualnych Biegach przełajowych;
- I, II i IV miejsce w szachach indywidualnych;
Finał Rejonowych Igrzysk Młodzieży Szkolnych:
- I miejsce drużyny tenisowej;
- IV miejsce drużyny siatkarskiej;
Finały Wojewódzkie Igrzysk Młodzieży Szkolnej
- VI miejsce w Indywidualnych Biegach Przełajowych;
- III miejsce drużyn w szachach;
- VII i IX miejsce w szachach indywidualnych;
- XVI miejsce w tenisie stołowym indywidualnie;
- I miejsce w szachach indywidualne w makroregionie;
- Awans drużyny tenisowej do finału
- III miejsce w Wojewódzkim Konkursie Humanistycznym;
- III miejsce w kategorii szkół podstawowych w wojewódzkim konkursie
„Bliżej Świata”;
- Wyróżnienie w MIX – ogólnopolskim konkursie języka angielskiego.
2. Konkursy o zasięgu szkolnym, gminnym, powiatowym itp. organizowane przez szkołę:
- Gminny Konkurs Ortograficzny dla uczniów kl. III;
- Gminny Konkurs Języka Angielskiego;
- Gminny Turniej „O Czekoladowy Puchar”;
- organizacja szkolnych etapów konkursów i turniejów gminnych;
ponadto:
- szkolnych konkursów literackich „Pokochać Narnię”, „Lubimy baśnie Andersena”;
- Wiedzy o Patronie;
- czytelniczego;
- kolęd;
- języka angielskiego dla kl. III;
- plastycznych: „Najpiękniejsza Kartka Bożonarodzeniowa”, „Jesień wokół nas”.
3. Organizowanie imprez środowiskowych:
- Akademia „W hołdzie Janowi Pawłowi II”;
- Akademia z okazji Rozpoczęcia Roku Szkolnego i 60 rocznicy wybuchu II wojny światowej;
- spektakle teatralne z zaproszeniem przedszkolaków i rodziców: „Zabawa ze Śpiąca Królewną”;
- Jasełka;
- „Brzydkie kaczątko”;
- „Droga do świętości” przedstawienie o życiu i działalności „Św. Jadwigi Królowej”;
- Akademia z okazji Święta Niepodległości;
- Akademia z okazji 3-go Maja;
- inscenizacja z okazji zakończenia roku szkolnego;
- inscenizacja „Żyj w zgodzie z przyrodą”;
- przedstawienie „Nie ma życia bez wody”;
- akcja profilaktyczna „Zachowaj Trzeźwy Umysł”;
- „Sprzątanie świata”;
- zbiórka surowców wtórnych;
- akcja „Góra grosza”;
- działalność charytatywna w ramach Szkolnego Koła „Caritas”;
- warsztaty profilaktyczne dla uczniów kl. IV - VI połączone ze spektaklem
teatralnym;
- akcja „Szklanka mleka”;
- kiermasze świąteczne.
4. Współudział rodziców w realizacji remontów i utrzymania poprawnego stanu technicznego obiektu jak również wyposażenia pracowni
i pomieszczeń szkolnych:- ufundowanie nagród dla uczniów na zakończenie roku szkolnego;
- zakup kory na klomb;
- zakup książek do biblioteki;
- pomoc w dekoracji sal lekcyjnych;
5. Estetyka i utrzymanie obiektu:
- malowanie sali korekcyjnej, cyklinowanie i malowanie parkietu;
- malowanie części ogrodzenia;
- wykonanie bramy wjazdowej i bramki wejściowej od strony boiska;
- wykonanie 2 krat zabezpieczających drzwi wejściowe do szkoły (zachód,
północ);
- malowanie 2 klatek schodowych;
- likwidacja sklepiku, odremontowanie wnęki;
- rozbudowanie monitoringu szkoły o cztery dodatkowe kamery.
6. Najważniejsze sukcesy szkoły, w danym roku szkolnym:
1) III miejsce w Wojewódzkim Konkursie Humanistycznym;
2) Zajęcie wysokich lokat w finałach Igrzysk Młodzieży Szkolnej na szczeblach: wojewódzkim, makroregionu, powiatu, gminy;
3) Przystąpienie do projektu „Wiem więcej – umiem więcej”, w tym: zorganizowanie licznych kół zainteresowań, zajęć wyrównawczych
i wycieczek oraz pozyskanie pomocy dydaktycznych, czego efektem były sukcesy szkoły w konkursach na różnych szczeblach oraz brak drugoroczności.