Menu główne:
Realizując założenia szkolnego programu profilaktyczno-wychowawczego oraz chcąc włączyć się w obchody Światowego Dnia Ziemi, nauczyciele zaproponowali szereg działań związanych z edukacją proekologiczną. Motywem przewodnim było hasło „Przywróć naszą Ziemię”.W ramach obchodów Światowego Dnia Ziemi w naszej szkole zorganizowano:
- konkurs plastyczny pod hasłem „Dbam o planetę Ziemię”
- konkurs na lapbook ekologiczny, którego celem była edukacja praktyczna w zakresie właściwego postępowania z odpadami (szczególnie butelkami PET), ich segregacji oraz recyklingu;
- działania na rzecz Ziemi w formie następujących wyzwań dla uczniów:
- założenie ekologicznego ogródka – stworzenie warzywniaka z resztek warzyw z wykorzystaniem odpadów (starych szklanek, skrzynek, butelek i opakowań po produktach spożywczych);
- podjęcie działań na rzecz przyrody i wdrażanie właściwych nawyków do swojego codziennego życia (gaszenie światła, zakręcanie wody, segregacja odpadów itp.);
- uporządkowanie terenu wokół swojego domu i posadzenie nowych roślin oraz pomoc rodzicom przy ich pielęgnacji
- wzięcie udziału w wirtualnych spotkaniach dotyczących ochrony klimatu;
- stworzenie prezentacji multimedialnej na temat: „Ochrona naszej planety”, prezentującej obecne zagrożenia dla Ziemi oraz sposoby jej ochrony;
- obejrzenie filmików oraz rozwiązywanie quizów edukacyjnych;
- udział klas VII-VIII w webinariach:
- „System klimatyczny Ziemi, co to cykl węglowy oraz jak działa efekt cieplarniany?” – wykład dr Aleksandry Kardaś (UW);
- „Co mogę zrobić dla klimatu?” – wykład dr Magdaleny Budziszewskiej (UW)
- warsztaty praktyczne:
- warsztat kulinarny z Jagną Niedzielską zwracający uwagę na problem marnowania żywności;
- warsztat „ubraniowy” z Katarzyną Wolszczak poruszający kwestię odpowiedzialnego i przemyślanego robienia zakupów w sklepach odzieżowych.
Podjęte działania pozwoliły poszerzyć wiedzę przyrodniczą i ekologiczną uczniów, przybliżyły im aktualne zagrożenia naszej planety oraz uświadomiły konieczność właściwego gospodarowania odpadami.
Szkolni koordynatorzy projektu:
Jolanta Sumara-WarchołMarta PilchEdyta Lesiewicz