Menu główne:
Międzynarodowy Dzień Kropki to święto kreatywności, odwagi, zabawyi odkrywania swoich talentów. W tym wyjątkowym dniu większość uczniówi nauczycieli przyszła do szkoły w strojach w kropki, a pozostałe osoby wycięły kropki z kolorowego papieru i nakleiły je na ubrania.
Bibliotekarze zaprosili dzieci do krainy literatury i przybliżyli im książkę „Kropka ” Petera H. Reynoldsa. Historia bohaterki, która dzięki malutkiej kropce i wspaniałej nauczycielce plastyki uwierzyła w swoje możliwości, poruszyła serca słuchaczy.Maluchy chętnie podjęły dyskusję na temat swoich uzdolnień. Swoje mocne strony wypisały na wcześniej przygotowanym „Drzewie talentów”. Zrobiły sobie również zdjęcia w kropkowej footobudce i uzupełniły niedokończone zdanie ” Chcę być……….i kropka!”Z zainteresowaniem wysłuchały dwóch piosenek pt.”Kropka”. Do pierwszej słowa napisały Jolanta Okuniewska i Beata Skrzypec, a muzykę Piotr Kaja, zaś autorką drugiej piosenki jest Olga Pawłowska.W obchody tego radosnego dnia włączył się również SU, który rozdawał karteczki z cytatem:"Chcesz wiedzieć, kim jesteś?Nie pytaj. Działaj.Działanie Cię określi i ustali.Z działania swojego się dowiesz.”W. Gombrowicz
Korytarzem spacerowała biedroneczka, która rozdawała wszystkim słodkie kolorowe kropeczki.Nauczyciele wychowania wczesnoszkolnego na swoich lekcjach zaprosili uczniów do tworzenia prac plastycznych z kropką w tle i przygotowali wystawkę prac dzieci. Na lekcji matematyki liczono, dodawano i odejmowano kropki.
Kropka była też motywem przewodnim zajęć świetlicowych. Dzieci tworzyły opowiadania z kropką w tle, słuchały bajek z kropką w tytule, podejmowały zmagania matematyczne, rozwiązywały łamigłówki, szukały ukrytych kropek, tłumaczyły związki frazeologiczne (Być w kropce, Kropka w kropkę, Kropka nad „i”) i wykonywały ćwiczenia sprawnościowe - skakały po kropkach i omijały je. Bawiły się z chustą Klanza. Nie zabrakło też kodowania z kropką oraz zapisywania swoich imion alfabetem Braille’a.Dopełnieniem zajęć stały się prace plastyczne z motywem kropki, które zostały oprawione w ramki i stały się ozdobą sali świetlicowej. Na zakończenie wszystkie dzieci biorące udział w zajęciach nagrodzono kropkowymi słodkościami.
Przygotowane zadania i konkurencje miały nie tylko dostarczyć dzieciom zabawy, lecz również przypomnieć im, że każde z nich jest wyjątkowe i posiada jakieś uzdolnienia. Uczniowie mogli pochwalić się swoimi talentami, zaś ci, którzy nie byli świadomi swoich zdolności, z pewnością je odkryli. Na wielu lekcjach rozmawiano o tym, jak ważna jest wiara w siebie i we własne możliwości oraz odwaga w prezentowaniu siebie i swoich pasji.Na zakończenie obchodów tego radosnego dnia „Zakropkowani” wykonali pamiątkowe zdjęcie.