Menu główne:
W bieżącym roku szkolnym nasza świetlica ponownie przystąpiła do projektu “Uczymy Dzieci Programować”, którego celem jest między innymi rozwijanie kompetencji kluczowych. W ramach projektu podjęliśmy wyzwanie “Cała Polska Programuje”.Realizując wyzwanie, dzieci według instrukcji tworzyły planszę do gry “Grzybobranie” i na macie do kodowania wzięły udział w rozgrywce. Ponadto poznawały zdrową żywność i tę, której nie należy spożywać w nadmiarze. Rozmawiały o skutkach prawidłowej i niewłaściwej diety, opowiadały o swoich ulubionych potrawach. Ułożyły również instrukcję przygotowania sałatki owocowej. Nawiązując do zdrowego trybu życia, wskazywały na znaczenie ruchu w zachowaniu dobrego zdrowia i kondycji oraz tworzyły zakodowany układ taneczny. Na koniec sami go zatańczyli. Jednym z zadań w podjętym przez nas wyzwaniu było rysowanie według słownej instrukcji. Świetliczaki udowodniły, że mają bardzo dobrze rozwiniętą wyobraźnię i potrafią doskonale skupić się na wykonywanych zadaniach.Dzieci chętnie wykonały zadanie polegające na rozgrywkach w “państwa-miasta”. Mimo wielu emocji, podczas gry nie zabrakło zdrowej rywalizacji oraz zasady fair-play. Dzieciom bardzo podobały się również zajęcia poświęcone wynalazkom Leonarda da Vinci oraz możliwość ich obejrzenia w wymiarze 3D.Dzieci zgodnie stwierdziły, że zajęcia były bardzo ciekawe, co znalazło również wyraz w ich zaangażowaniu i uśmiechu podczas wykonywania poszczególnych zadań. W nagrodę obie grupy otrzymały certyfikat uczestnictwa w wyzwaniu.