Szkolna przestrzeń czasu wolnego - PSP Rzezawa

Szukaj
Idź do spisu treści

Menu główne:

Szkolna przestrzeń czasu wolnego

Szkoła > Świetlica > Rok szkolny 2018/2019

Świetlica szkolna pełni znaczącą rolę w realizacji zadań opiekuńczo-wychowawczych szkoły.
Zapewnia dzieciom bezpieczeństwo przez stałą obecność wychowawcy,
który jest życzliwy, otwarty wobec dzieci, a one mogą zwracać się
do niego z każdym problemem.
Wychowawcy dbają o organizację takich zabaw i relacji między uczniami, aby czuli się oni dobrze w świetlicy.
Zapewniają dzieciom codzienną porcję ruchu nie tylko w sali, ale też na świeżym powietrzu, na orliku czy placu zabaw.
Stwarzają warunki sprzyjające inicjowaniu spontanicznych zabaw rówieśniczych w małych grupach, by kształtować samodzielność i umiejętność współpracy w kontaktach z rówieśnikami.
Organizują konkursy, turnieje, gry i zabawy tematyczne, które są źródłem wiedzy o otaczającym środowisku .
Pomagają w odrabianiu zadań domowych.
Codzienne zajęcia świetlicowe to m.in. zabawy dydaktyczne i twórcze
oraz ćwiczenia służące utrwalaniu i poszerzaniu wiedzy.

Samo zdrowie
Uczniowie podczas zajęć świetlicowych kształtują i utrwalają zdrowe nawyki żywieniowe. Bardzo dobrą okazją do tego typu działań jest wspólne wykonanie sałatek, surówek . Przygotowane owocowe przekąski smakowały wyśmienicie, jednocześnie dzieci uświadomiły sobie, jak ważną rolę odgrywają witaminy we właściwym funkcjonowaniu organizmu oraz o korzyściach płynących z codziennego spożywania owoców i warzyw.

 Z udziałem wolontariuszy na świetlicy zostały przeprowadzone zajęcia pt.„ZACZAROWANY ŚWIAT BAJEK I BAŚNI…”, które rozpoczęły się krótką pogadanką na wspomniany temat. Następnie uczniowie wzięli udział w rozwiązywaniu zagadek, krzyżówek o bohaterach bajek i baśni. Na zakończenie zajęć wykonywali prace plastyczną pt. Kolorowy bajek świat. Okazuje się, że ze świata bajek, baśni i legend się nie wyrasta. Zajęcia były ciekawe i podobały się dzieciom. Zachęciły ich do częstszego sięgania po książkę.
 
Wróć do spisu treści | Wróć do menu głównego