Marzec na świetlicy szkolnej - PSP Rzezawa

Szukaj
Idź do spisu treści

Menu główne:

Marzec na świetlicy szkolnej

Szkoła > Świetlica > Rok szkolny 2019/2020
  W tym miesiącu, ze względu na epidemię koronawirusa, dzieci uczęszczały na zajęcia świetlicowe tylko do 13 marca.
Na początku miesiąca uczniowie wykonywali piękne kwiaty dla swoich mam, babć i sióstr z okazji Dnia Kobiet. W związku z przypadającym 10 marca Dniem Mężczyzn, dzieci przygotowywały drobne upominki również dla swoich dziadków, tatusiów i braci.
   Z okazji Dnia Matematyki świetliczaki układały matematyczne puzzle oraz rozwiązywały zadania, w których musiały wykazać się znajomością dodawania i odejmowania. Najmłodsi układali puzzle, rozwiązywali sudoku oraz wykonywali plakat ”Świnka skarbonka”. Ponadto dyskutowali o pieniądzach, poznawali ich nominały oraz zastanawiali się, jak wyglądałby świat bez pieniędzy. Zakładając specjalne okulary, oglądali trójwymiarowe bryły geometryczne.
  Świetlica włączyła się również w Szkolne Dni Przeciw Przemocy, w ramach których wzięła udział w ogólnopolskim projekcie „Bądź kumplem”. Temat tegorocznych Dni Przeciw Przemocy oraz założenia projektu łączyły się ze sobą, gdyż dotyczyły życzliwości i miały na celu kształtować postawy przyjaźni, wzajemnego szacunku oraz uprzejmości. Dzieci odrysowywały swoje ręce na żółtym papierze i tworzyły z nich promienie słońca, a na każdym z nich zapisywały swoje pomysły na temat tego, w jakich zachowaniach przejawia się życzliwość. Wspólnie stworzyły również serce, na którym zapisały, co według nich oznacza wyraz „życzliwość”. Dzieci z rozsypanki literowej układały także hasło, które trafiło na świetlicową gazetkę. Najmłodsi z zaciekawieniem obejrzeli filmiki, w których znani sportowcy zachęcają do bycia życzliwym, koleżeńskim i przestrzegania zasad fair play.
    W marcu jak w garncu, jednak gdy tylko pozwalała na to pogoda, dzieci korzystały z wiosennych promieni słońca, bawiąc się na placu zabaw i grając w gry zespołowe. Oczywiście, z zachowaniem zasad fair play. Zobacz ....

 
Wróć do spisu treści | Wróć do menu głównego