Menu główne:
Publiczna Szkoła Podstawowa w Rzezawie, nawet w czasach pandemii potrafi wzbogacać swoją ofertę edukacyjną. Nauczyciele dopingowani przez panią dyrektor Barbarę Korol-Adamczyk do poszukiwania ciekawych form pracy zdalnej, często proponują uczniom realizację swoich pasji poprzez udział w projektach i konkursach.Konkurs uwieńczony sukcesem.Uczennica klasy 8, Otylia Waśniowska pod kierunkiem nauczyciela fizyki- Jolanty Sulmy, wystartowała w Ogólnopolskim Konkursie Wiedzy o Wpływie Energetyki na Środowisko - Z energią dla Klimatu. Konkurs został zrealizowany wspólnie przez Fundację FORUM ATOMOWE oraz Wydział Fizyki Uniwersytetu Warszawskiego w partnerstwie z Ministerstwem Klimatu i Środowiska. Uczennica na początek rozwiązała test. W drugim etapie, Otylia zdecydowała się wybrać jeden z zaproponowanych tematów: Co sądzą mieszkańcy Twojego regionu o możliwych źródłach energii elektrycznej i cieplnej w Twojej okolicy?Jako formę przekazu, zastosowała film. Wywiad z panem Mariuszem Palejem - Wójtem Gminy Rzezawa oraz jej mieszkańcami pokazał, że w gminie coraz częściej wykorzystywane są ekologiczne źródła energii; na wielu dachach można zobaczyć panele fotowoltaiczne.W końcowym etapie, uczennica przed komisją konkursową opowiedziała o swojej pracy, szczegółowo objaśniając poszczególne etapy powstawania konkursowego zadania. Ogrom pracy, którą wykonała przyniósł jej tytuł finalisty konkursu.E-Planetobus i e-Laboratoria w naszej szkole i domu.W ramach prowadzonej przez Jolantę Sulmę, Agnieszkę Stachoń i Martę Pilch innowacji pedagogicznej Nauka przez Doświadczanie, pod koniec listopada w szkole odbyły się niezwykle interesujące zajęcia edukacyjne.20 listopada do naszych uczniów zawitał e-Planetobus. Oczywiście, w związku z reżimem sanitarnym zajęcia dla młodzieży z klas siódmych i ósmych odbyły się online. Uczniowie z dużym zainteresowaniem obejrzeli prezentację Jesienne Niebo, prowadzoną na żywo, bezpośrednio z Planetarium Centrum Nauki Kopernik z Warszawy. Wspaniałe animacje z wykorzystaniem technologii informatycznej, pozwoliły im zobaczyć planety Układu Słonecznego, z perspektywy niedostępnej dla przeciętnego mieszkańca Ziemi. Podróżowali na krańce Wszechświata w głąb Drogi Mlecznej, odkrywając nowe galaktyki. Poznali gwiazdozbiory i zasłuchali się w opowieści dotyczące ich mitologicznej genezy. Nauczyli się sposobu określania kierunku północnego przez wskazania Wielkiego i Małego Wozu.Po obejrzeniu prezentacji uczniowie spotkali się na wideokonferencji z trenerami z Centrum Nauki Kopernik. Opowieści na temat Marsa i innych wybranych planet krążących wokół Ziemi stały się przyczynkiem do zadawania pytań i dyskusji na temat życia pozaziemskiego. Poruszane zagadnienia rozbudziły ciekawość i z pewnością będą bodźcem do dalszego odkrywania tajemnic kosmosu.W ostatnim tygodniu listopada uczniowie klas piątych, siódmych i ósmych wzięli udział w interaktywnych zajęciach e-Laboratoriów. Pod kierunkiem animatorów z Centrum Nauki Kopernik zbudowali własne pomoce dydaktyczne oraz przeprowadzili doświadczenia i eksperymenty. Piątoklasiści z ogromnym zaangażowaniem konstruowali sekstant, czyli prosty przyrząd nawigacyjny, służący do mierzenia wysokości ciał niebieskich nad horyzontem. Młodzież klas siódmych świetnie bawiła się rozpoznając ph różnych substancji z pomocą naturalnych wskaźników. Ósmoklasiści mieli szansę porozmawiać o barwach i zbudować własne koła Newtona.Podczas spotkań młodzież chętnie rozmawiała z prowadzącymi, dzieliła się uwagami na temat swojej pracy i pokazywała jej efekty. Wykonane na zajęciach przyrządy i eksperymenty będą stanowiły świetną pomoc na lekcjach matematyki, chemii i fizyki.Zajęcia e-Planetobusu oraz e-Laboratoriów zostały zrealizowane i sfinansowane w ramach wspólnego Programu Ministra Edukacji i Nauki oraz Centrum Nauki Kopernik pod nazwą „Nauka dla Ciebie”.Jolanta Sulma