Menu główne:
Przypadający 16 lutego Międzynarodowy Dzień Listonoszy i Doręczycieli Przesyłek stał się dla naszych uczniów okazją do poznania specyfiki pracy listonosza. W świetlicy szkolnej gościli pan listonosz oraz emerytowana pani listonosz, którzy przybliżyli dzieciom szczegóły swojej pracy.Najmłodsi, po wysłuchaniu opowieści i obejrzeniu prezentacji multimedialnej, mieli możliwość zadawania przybyłym gościom pytań. Dzieci szczególnie interesowało to, jak doręczenie przesyłek odbywało się we wcześniejszych epokach, gdy nie było jeszcze samochodów. Wiele pytań skierowanych do zaproszonych gości dotyczyło również gołębi pocztowych, drogi listu od nadawcy do odbiorcy oraz trudności, jakie listonosz napotyka w swojej pracy. Widząc pana listonosza z torbą pełną listów, każde dziecko miało nadzieję, że otrzyma jakąś przesyłkę. Przybyły gość nie zawiódł najmłodszych, gdyż każdy z uczestników spotkania otrzymał od niego kopertę ze słodką niespodzianką.Gdy pan listonosz ze względu na swoje obowiązki zawodowe musiał pożegnać się z dziećmi, najmłodszym o swojej pracy opowiedziała emerytowana pani listonosz i babcia jednego z uczniów. Dzieci dowiedziały się, jak wyglądało dostarczanie przesyłek kilkadziesiąt lat temu, jakie trudności niosła ze sobą praca listonosza oraz jakie przesyłki były wtedy dostarczane. Pani listonosz pokazała dzieciom również swoje odznaki, które otrzymała za wieloletnią i wzorową pracę. Podczas spotkania nie mogło zabraknąć wspólnego czytania. Dzięki uprzejmości pani listonosz wysłuchaliśmy czytanej przez nią bajki „Uskrzydlony listonosz”, która zapoczątkowała rozmowę na temat różnic między ludźmi, lęku przed wyśmianiem i odrzuceniem oraz akceptacji odmienności. Spotkanie zakończyło się wspólnym zdjęciem i słodkim poczęstunkiem przyniesionym dla dzieci przez panią listonosz.Uczniowie uczęszczający na zajęcia świetlicowe poprzedzili spotkanie przygotowaniami. Wspólnie kolorowali duży rysunek listonosza oraz uczyli się poprawnie adresować koperty. Chętni mogli również zaprojektować własny znaczek. Gdy zgłębili już tajniki zawodu listonosza, mieli okazję sprawdzić swoją wiedzę w przygotowanych przez nauczycieli zadaniach. Dzieci układały postać listonosza z puzzli, rozpoznawały poprawnie i błędnie zaadresowane koperty oraz rozwiązując równania matematyczne, zgadywały hasła związane z pocztą i wysyłką listów.