Menu główne:
21 lutego obchodzony jest Międzynarodowy Dzień Języka Ojczystego, który stanowi doskonałą okazję do pogłębiania wiedzy o swoim języku ojczystym. Ten dzień to również powód do tego, aby przypomnieć sobie zasady obwiązujące w komunikacji językowej oraz zwrócić uwagę na konieczność dbania o piękno i poprawność naszej mowy. W tym dniu w naszej szkole nie mogło zabraknąć zajęć, podczas których uczniowie zmagali się z trudną polszczyzną.W obchody święta włączyły się nie tylko starsze klasy, lecz również dzieci uczęszczające na zajęcia świetlicowe. Najmłodsi, wykorzystując kolorowe tablice, zmierzyli się z ortografią. Ich zadaniem było dopasowanie wyrazów do odpowiednich liter. Rozwiązywały również ortograficzne sudoku, z którym świetnie sobie poradziły. Uczniowie wzięli udział w wielu quizach i konkursach związanych z językiem polskim. W czasie tych zajęć nie zabrakło wykreślanek, krzyżówek i zagadek. Ponadto dzieci musiały odszyfrować ukryte w koralikach wyrazy oraz przeczytać i powtórzyć z pamięci łamańce językowe. Wśród zadań pojawiło się także lubiane przez dzieci kodowanie. Uczniowie otrzymali plansze z sylabami i na podstawie wskazówek odgadywali, jakie wyrazy można utworzyć z zapisanych na tabliczkach sylab. Atrakcją przygotowaną przez wychowawców świetlicy dla dzieci było również koło fortuny, dzięki któremu uczniowie poznawali polskie przysłowia. W obchody dnia włączyli się także wolontariusze, którzy przygotowali dla świetliczaków zabawy i gry językowe. Dzieci grały w „wisielca”, wymyślały wyrazy rozpoczynające się określoną głoską oraz rozwiązywały zagadki. Wspólne świętowanie zakończyło się przygotowaniem gazetki świetlicowej.21 lutego był dla naszych uczniów bardzo pracowitym dniem, jednak dzieci z chęcią i wielkim zaangażowaniem wykonywały wszystkie zadania. Świetnie poradziły sobie z ortografią, trudnymi quizami oraz wykazały się znajomością polskich przysłów. Bawiąc się i rywalizując ze sobą w różnych konkurencjach, utrwalały swoją wiedzę o języku polskim oraz przyswajały nowe wiadomości.