Tydzień kodowania - PSP Rzezawa

Szukaj
Idź do spisu treści

Menu główne:

Tydzień kodowania

Wydarzenia > Rok szkolny 2017/2018
    W związku z Europejskim Tygodniem Kodowania w naszej świetlicy zorganizowano różne formy aktywności, których celem była nauka programowania. Ciekawe jest to, że podopieczni świetlicy uczyli się programowania w formie zabawy i bez użycia komputera.
     Wśród zabaw, które przeprowadzono w tych dniach znalazło się m. in. programowanie za pomocą plastikowych kubeczków. Dzieci, wykorzystując kubeczki, projektowały na kartce wygląd budowli i tworzyły je, posługując się znakami umożliwiających orientację, w którym kierunku powinien zostać przesunięty kubeczek. Inną formą zajęć była nauka programowania przez ruch, która polegała na samodzielnym zapisywaniu układów za pomocą określonych znaków, a następnie odtworzenie ich w ćwiczeniach ruchowych poprzez obroty, podskoki i przysiady. Świetliki zaprojektowały również robota, tworząc samodzielnie kody opisujące czynności z życia codziennego jak np. otwieranie drzwi, smarowanie kanapki masłem czy mazanie tablicy. Chętne osoby wcielały się w role robotów i wykonywały zaplanowane zadania. W trakcie zajęć wykorzystano również tablicę z małymi mapami. Dzięki temu ćwiczeniu uczniowie usprawnili precyzję ruchów ręki, koordynację wzrokowo – ruchową, wyobraźnię oraz koncentrację uwagi. Wśród zadań pojawiła się także zabawa „Odkoduj obrazek”, polegająca na kodowaniu i odkodowywaniu. Uczniowie rysowali obrazek, który wcześniej został zakodowany przez nauczyciela, a następnie samodzielnie pracowali nad kodowaniem własnych rysunkowych postaci z bajek.
    Zabawa wywołała wiele radości i udowodniła dzieciom, że można się świetnie bawić, spędzając czas nie tylko przed komputerem. Okazała się również doskonałym sposobem na integrację grupy i kształtowanie zasad współpracy.

Organizatorzy Code Week Unii Europejskiej przyznali CERTYFIKAT
Publicznej Szkole Podstawowej Im.Św.Jadwigi Królowej w Rzezawie
za aktywny udział w Europejskim Tygodniu Kodowania 2017

Jolanta Sumara-Warchoł

 
Wróć do spisu treści | Wróć do menu głównego